همشهری آنلاین: مراکز جامع توانبخشی سالمندان به منظور بهبود وضع جسمی سالمندان در سراسر کشور ایجاد می‌شود.

حسین نحوی نژاد، مدیرکل دفتر امور توانبخشی سالمندان سازمان بهزیستی گفت: ایجاد و توسعه این مراکز از برنامه‌های اصلی سازمان بهزیستی در سال جاری است. در مراکز جامع توانبخشی سالمندان، سرویس‌دهی به صورت تلفیقی از خدمات روزانه، شبانه روزی و خدمات در منزل خواهد بود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، نحوی نژاد گفت: مراکز جامع توانبخشی، برای افراد سالمند فرصت‌های مناسبی فراهم می‌کند تا ضمن حضور در جامعه و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی، خدمات مورد نیاز خود را نیز دریافت کنند.

مدیرکل دفتر امور توانبخشی سالمندان سازمان بهزیستی افزود: این مراکز همچنین با ایجاد کانون‌هایی، تلاش خواهد کرد تا روابط عاطفی میان سالخوردگان و خانواده‌های آنان تقویت شود.

وی با اشاره به مشکلات موجود در توسعه مراکز شبانه روزی، توسعه مراکز جامع را گام موثری در رفع خلاء‌های فعلی برای خدمات رسانی بهینه به افراد سالمند دانست.

نحوی نژاد با اشاره به ضرورت توسعه این مراکز در سرتاسر کشور گفت: 27 مرکز جامع توانبخشی سالمندان در 15 استان کشور دایر شده است که فعالیت خود را از فردا آغاز می‌کنند.

مدیرکل دفتر امور توانبخشی سالمندان سازمان بهزیستی در پایان با تاکید بر اهمیت نقش برنامه‌های آموزشی در پیشبرد کار این دسته از مراکز، ابراز امیدواری کرد: در صورت فراهم شدن بسترهای لازم، در آینده نزدیک شاهد گسترش کمی و کیفی خدمات مراکز جامع در سراسر کشور باشیم.

کد خبر 64658

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز